Mikor a víz az úr 1

Viktor az utóbbi időben nem volt éppen top formájában. A hangulata már régóta hagyott némi kívánni valót maga után, az energiaszintje a közepes alá esett, gyakran érzett szellemi vagy fizikai fáradtságot, fásultságot, bár ezt még önmagának is nehéz volt bevallania.
A munkahelyén viszonylag stabilan teljesített, sokat és keményen dolgozott, így ennek tudta be, hogy a hét második felére jelentősen lecsökken az életenergiája, dekoncentráltabb lesz, több ideig tart, amíg megbirkózik egy-egy feladattal, kötelességgel és otthon sem tud mindig olyan feldobott, türelmes és kedves lenni, mint ahogy szeretné, illetve, mint az a házassága korai évében jellemző volt rá.
A Mistress azonban a legutóbbi találkozásukkor kiszúrt valamit rajta.
- Nem tetszel mostanában nekem, Viktor! Minden rendben van veled?
- Igen, Mistress, csak egy kicsit sok a stressz a munkámban, és emiatt ingerlékenyebb, dekoncentráltabb és fáradtabb vagyok. Ha túl leszünk ezen a kemény projekten, biztosan minden helyreáll majd és jobban fogom érezni magam.
- Értem. Milyen tüneteket veszel észre magadon a korábbi állapotodhoz képest?
- Talán kevesebbet vagy felületesebben alszom, így nap közben is kávéra van szükségem, különben szinte elaludnék ebéd után. Néha elfelejtek dolgokat, amire korábban nem volt példa, aztán a szexet sem kívánom úgy, mint pár évvel ezelőtt. Gyakorlatilag rá kell vennem magam. Nagy kedvem nincs a családi szabadidős programokhoz, a munkahelyiekhez meg pláne. Időnként magányra vágyom és legszívesebben begubóznék a szobámban és ott lennék egymagam. Pedig tudja, nagyszerű a házasságom, imádom a családom. Elvesztettem a fittségemet is. És ez egy kicsit aggaszt.
- Amit látok rajtad, hogy mostanában sápadt és száraz a bőröd, beesett az arcod, idősebbnek nézel ki a korodnál, Viktor, pedig te a legszebb férfikorban vagy most. Ragyognod kellene, tele lenned életerővel, úgy kezdeni minden napot, hogy "Na, ide nekem az oroszlánt is!" E helyett, bár állandóan rohansz, mindig fontos dolgokat csinálsz, és helytállsz (még) a magánéletedben is, de egyre szűkül a keresztmetszet, hiszen egyre nagyobb erőfeszítéseket kell tenned, hogy palástold ezeket a problémáidat, így folyamatos nyomás alatt tartod, mint a tested, mind az elméd, mind a lelked. Nem veszed figyelembe a szervezeted vészjósló jelzéseit, lerázod magadról azokat és csak taposod a mókuskereket. Olyan ez, mintha egy olyan filctoll készlettel szeretnél műalkotást készíteni, amelyiknek sorban leveszed a kupakját, egymás után nyitod ki őket, de sosem teszed vissza. Egy darabig még dolgozhatsz velük, de aztán szerinted mi történik azzal a filctoll készlettel?
- Gondolom, kiszárad. - felelte a fiú.
- Így van, lelkem! Nem vehetsz le minden kupakot, mert előbb utóbb nem lesz mivel rajzolgatnod és nem lesznek színek a palettáidon! Ugyanígy működik a szervezeted! Nem merítheted ki magad folyamatosan, életed minden területén, visszatöltés nélkül. A kupakokat időnként be kell zárni!
- Ez érdekes példa, de tanulságos. Én is érzem, hogy változtatnom kellene, de egyelőre nem látom, hogy mi az, amit be tudnék illeszteni az életembe.
- Talán nézzük meg, hogy mik az alapvető energiaforrásai egy fiatal szervezetnek és, hogy működnek ezek most nálad?
- Ha jól emlékszem a biológia órán tanultakról, akkor víz, oxigén, tápanyagok, ilyesmik... Hát inni nem iszom túl sokat mostanában, sőt, igazából nem is tudom, mennyit iszom, mert nem figyelem. Sportolni most abszolút nincs időm, főleg nem szabadban, így az oxigén, meg a napfény is kimarad az életemből. Na jó, időnként teszek egy kis sétát, ha a munka úgy kívánja. Az étkezések meg ismét csak a napi munkától függenek. Van, hogy sikerül reggeliznem hébe-hóba még otthon, de többnyire akkor eszem, ha van rá időm, illetve gyakran beugrom valami gyorskajáért egy étterembe vagy péksütiért a benzinkútra, vagy a sarki közértbe. Hálistennek nem vagyok hízékony alkat, úgyhogy ezzel nincs problémám.
- Értem. A levegő, a víz és az élelem valóban az élet legfontosabb fönntartói. Az egészség megőrzéséhez azonban elengedhetetlenül szükséges még a megfelelő mennyiségű ásványi anyag - kálium, magnézium és kalcium - bevitel. Pótolod-e a hiányzó vitaminokat, ásványi anyagokat?
- Szoktam néha. De mikor elfogy, mindig elfelejtem újra megvenni, úgyhogy sokszor hónapokig nem szedek be semmit. Igazából azt sem tudom, mit szedjek, mert annyi minden kapható a gyógyszertárakban.
- Na, most foglaljuk össze, amiket eddig megbeszéltünk, Viktor! Nem iszol elég vizet, és nincs is vízivási szokásod kialakítva, azaz a szervezetedet a krónikus dehidratáltság állapotában tartod. Ez megmagyarázhatja a fejfájást, fáradtságérzetet, ha van néha székrekedésed azt is, de az alacsony energiaszintedet mindenképp! Vitaminokat, ásványi anyagokat nem viszel be rendszeresen a szervezetedbe, és a táplálkozásod minősége és rendszeressége is hagy némi kívánni valót maga után. A szervezeted elsavasítottad. E mellett a sport sem fér bele az életedbe, ami segíthetne a tested megújitásában, fiatalításában. Mégis mitől várod az energiát? Szóval hány kupakot szárítottál már ki a 12-es filctoll készletedből szerinted?
- Hát 5-6-ot már egészen biztosan...
- A nagy dolgok gyakran rendkívül egyszerűek! Aki folyamatos idő- és teljesítménykényszer alatt dolgozik, él, mint te is, annak bizony törődnie kell a saját szervezetének "karbantartásával", szellemi és fizikai erejének regenerálásával. A szervezet vészjelzéseit nem veszed komolyan, s csak akkor gondolsz az egészségre, amikor már orvosi beavatkozás nélkül nem leszel képes azt helyreállítani. Mondjuk, hogy két végén égeted a gyertyát, de valójában nem gondolod végig, hogy, mint az autódnak, a testednek is szüksége van megfelelő "üzemanyagra", rendszeres "műszaki ellenőrzésre", a kenőanyagok és folyadékok cseréjére, feltöltésére, a motor tisztítására.
Nem mindegy tehát, hogy mit és mennyit iszol! Természetesen ásványvizet.
A krónikus dehidráció bizony vezethet alacsony energiaszinthez. Ez alatt nem azt értem, hogy valaki már három napja nem ivott elég vizet, hanem azt, hogy nem issza meg minden nap a szervezete számára szükséges mennyiségű vizet.A te esetedben ez 2 liter lenne naponta.

Na nézzük, mi lesz a feladatod mostantól:

  • Ne várd meg, amíg a szervezeted szomjúságot jelez!
  • Módszeresen alakítd ki az ivási szokásaidat!
  • Ügyelj a szilárd és folyékony táplálékok arányára!
  • Napi tevékenységedben pedig tarts hosszabb-rövidebb pihenőket, ezeket használd fel egy-egy frissítő pohár víz elfogyasztására!
  • Esténként tarts számvetést, hogy mennyi folyadékot vettél magadhoz!

- Ez így érthető, Viktor?
- Igen, Asszonyom!
- Reggelente éhgyomorra igyál meg egy pohár tiszta vizet, így az anyagcseréd felgyorsul, a szervezeted felélénkül. Délelőtt legalább egy fél literes, délután pedig egy másfeles vizet vigyél magaddal és fogyaszd is el! Ha így teszel, biztosan beviszed a megfelelő folyadékot. De ha nem, tudod, mit fogok tenni veled?
- Meg fog büntetni a Mistress.
- Pontosan, mégpedig nagyon következetes és szigorú leszek, így a büntetésed is az lesz, ha mától nem figyelsz oda azokra, amiket megbeszéltünk! Minden heti jelentésedben térj ki arra, hogy mennyi vizet fogyasztottál naponta, mennyit sportoltál hetente, beszedted-e a vitaminjaidat, odafigyeltél-e a táplálkozásodra és a megfelelő alvásmennyiségre!


ADULT CONTENT

Felnőtt tartalom!


Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek kiskorúakra káros hatással lehetnek.
Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!